Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2007 10:38 - Яна и доматите
Автор: ianiv Категория: Изкуство   
Прочетен: 9029 Коментари: 8 Гласове:
0



Септември. Самото начало. Почти август. Онова време на деня, в което оранжевото слънце потича между листата на лозите и пада в шепите. Мястото – онова, в което от години нищо не се е случвало, където единственият млад човек, селският луд, преди лета също спря да остарява.

Сама съм. На двора пред къщата. Стоя със скръстени ръце и гледам огромната кошница. Не мога да я проумея.

Почти сама съм. Някъде наоколо, удар след удар, брат ми разкъсва следобедната тишина и чупи главите на лешниците.

Няма как да съм сама. С толкова много домати в кошницата. Приближавам и се навеждам. Постепенно започвам да се убеждавам, че другите цветове се размиват и всичко става червено. Хубаво червено, доматено… Става ми топло. Връщам се пет крачки назад и усещам как едвам се сдържам да не се затичам към кошницата. Искам да се хвърля в доматите и да направя челна стойка. А после кротко да потъна надолу, понеже знам (и само аз го знам!), че тази кошница е бездънна.

Чувам стъпки. Идва баба и ме издърпва от моя доматен свят.

-   Няма ли да почваш? – пита.

“Трябва ли да почвам?”, питам се аз. И пак стоя. Не мога да им посегна. Мога да ги мия, да ги наливам в бутилки, но не мога да ги пускам в оная адска машина и да ги слушам как крещят преди да станат на пюре. Имам верен другар. Най-верният. Той ще го направи вместо мен. Неговият свят е по-прагматичен от моя, за него доматите са просто суровина. Викам лешникотрошача и го моля да се превърне в доматомелач. Съгласен е. С безразличие той ги пуска един след друг, един след друг…

С ужас забелязвам, че в кошницата се появява дъно!!!...



Тагове:   Яна,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. innuendo - Не знам какво да кажа...
06.02.2007 11:20
...в един момент бях ти и милеех за доматите, в другия станах брат ти и нехаех за тях. Напомни ми за това време от годината. Стана ми топло. Уф, приядоха ми се домати със сирене.
цитирай
2. vanguard - :)
06.02.2007 13:41
Харесва ми...
цитирай
3. ady - Чак ми замириса
06.02.2007 14:21
на градински домат:)
цитирай
4. анонимен - Доматен свят! Доматена любов -защо не....продължи го!
06.02.2007 16:47
И аз обичам домати със сирене смачкани и поляти с зехтин. Може и малко магданос, и копър. Става кеф и половина!
цитирай
5. pill - супер
07.02.2007 16:22
и на мен ми хареса :)
цитирай
6. tin4e - хех ...много е хубаво
28.02.2007 12:29
а как обичм домати ....
цитирай
7. emamar - за доматеното слънце на Яна
21.04.2007 13:27
Ян, септември, когато е почти август, има точно онзи дълбок, като бездънната ти кошница, вкус на домати..Има мирис на недоизпечено слънце, на една оредяла пейка в двора...Благодаря ти, че винаги ме връщаш в моя свят, в моя собствнен уют на доматите, двора, сестра ми...Хм..сега се сещам за Г. Господинов - "Майка ми вари в буркани слънцето зад блока":)))
цитирай
8. анонимен - ehoooo...
29.07.2007 15:54
eho!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ianiv
Категория: Изкуство
Прочетен: 666566
Постинги: 5
Коментари: 343
Гласове: 1810
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930